NAVIGARE
Volkswagen - Club
Stiri
Dosare
Poze
Clipuri Video    nou !
Plus !
MARCI VAG
Volkswagen
Audi
Seat
Skoda
Bentley
Bugatti
Lamborghini
LINKURI

AtuoZit : portal auto moto

CAUTARE

Lamborghini Murcielago LP640

23 februarie 2006

Spre deosebire de Conceptul Miura dezvaluit in Los Angeles si Detroit in ianuarie 2006, noul Lamborghini LP640 este foarte „real" si reprezinta ultima emblema a companiei. Modelul LP640 a fost prezentat la Salonul Auto de la Geneva, fiind si unul dintre modelele cele mai rapid scoase pe piata. Pentru a ramane in primele locuri din topul celor mai extreme si rapide masini din lume, inginerii si deignerii de la Lamborghini si-au concentrat eforturile pe: imbunatatirea motorului, transmisiei, suspensiilor, sistemului de franare si binentele pe designul exterior si interior.

La baza acestui Lamborghini LP640 sta un motor V12 de 6.5 litri. De fapt, LP vine de la „longitudinal posterior", care reprezinta pozitia motorului V12 montat in spatele cockpit-ului. Avand cursa pistonului modificata, precum si un diamteru marit pentru cilindrii, fata de predecesorul motor V12 cu 6.2 litrii, noul motor cu o capacitate de 6.5 litri (6,493 cm3) dezvolta acum 640 CP la 8000 rpm (rotatii per minut). Cuplul maxim eeste de 660 Nm la 6000 rpm. De asemenea, axele cu came, arborele cotit, sistemul de admisie si de evacuare au fost imbunatatie considerabil, urmarindu-se cresterea performantelor. Astfel, ca rezultat, noul Murcielago LP640 atinge 100 de km/h in doar 3,4 secunde, cu exact 0,4 secude mai repede decat modelul anterior.

Pentru a obtine acest timp extraordinar si totodata pentru ca masina sa ramana stabila chiar si la viteze colosale au facut facute numeroase schimbari si imbnatatiri la aerodinamica modelului LP. Au fost reproiectate barele de protectie fata si spate pentru a directiona aerul mult mai eficient, in timp ce sistemul de evacuare este incorporat in spate, pentru a elimina ridicarea aerodinamica la viteze foarte mari. Lamborghini a creat si o masca mai mare pentru aer in partea stanga, pentru a permite accesul unui volum mai mare de aer la radiatorul de ulei.

Transimisa se face cu ajutorul unei cutii de viteze manuala, cu sase rapoarte. Optional se poate opta pentru o cutie automata sau una de tip e-gear. Tractiunea este existenta la toate cele patru roti, cu forta de tractiune impartita inegal: 30% pe puntea fata si 70% pe puntea spate. De asemenea, masina este dotata si cu un control al tractiunii independent, care poate distribui tractiunea in functie de oscilatii, de variatia greutatii si care poate aplica intreaga tractiune unei singure roti, in caz de absoluta nevoie.

Pentru cei care doresc sa arate „inima" lui LP640, adica intregul motor V12 de 6.5 litrii, se poate comanda o capota de sticla in loc la cea standard din fibra.

Sub caroseria de otel si fibra de carbon, se ascunde o suspensie reproiectata care asigura o performanta sporita, in timp ce franele de ceramica sunt optionale, dar ajuta la opriri mai rapide, fiabile si eficiente. O noua schimbare sunt si rotile de 18'' frealizate din aliaj Hermera, dotate cu cauciucuri de 335/30 in spate. Totusi, un aspect care a ramas inconfundabil pentru masinile Lamborghini sunt usile de tip foarfeca, o adevarata semnatura de la Murcielago incoace.

In intrior gasim scaune cu un design nou si provocator, asigurand totodata un confort sporit si un spatiu mult mai mare pentru cap, in timp ce pe bord se afla un nou sistem de instrumente, inclusiv un nou sistem audio de ultima generatie. Fiecare aspect al masinii, fiecare componenta, ansamblu sau subansablu este controlat electronic de cele trei sisteme primare si un sistem conectat la satelit. Intreg interiorul a fost exploatat la maxim, rezultand un look super-sportiv, cu scaunele si usile imbracate in piele. Totusi, in raport cu acest confort marit, conditiile de siguranta impuse de normele in vigoare sunt indeplinite cu robustete. Ca exemplu elocvent, air-bagul soferului are o capacitate de 60 de litri.

Pretul acestui uimitor bolid nu a fost inca anuntat, dar specialistii estimeaza un plus de pret de cel putin 10% fata de eticheta de pret a modelului curent de 6.2 litri.

Linkuri conexe

Primele poze cu noul Lamborghini Murcielago LP640
Dosare Lamborghini
Poze Lamborghini
Forumuri Lamborghini
Totul despre Lamborghini

INFORMATII
Smarty Web Director - istet si util  LinkWeb.ro CLICK AICI, pentru a da un vot acestui website Trafic.ro - clasamente si statistici pentru site-urile romanesti